23/10/10

ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΡΦΑΡΑΣ / ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΡΦΑΡΑΣ
ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ


Σχεδιασμός Καταλόγου: Διονύσης Καψάλης
Αθήνα, Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης
107 σελ. με 65 έγχρωμες εικόνες, τιμή 32.00
Έκπτωση 10%, τελική τιμή 28.80


Η έκδοση αυτή πραγματοποιήθηκε με την ευκαιρία της ομώνυμης έκθεσης που διοργάνωσε το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης στον εκθεσιακό χώρο του Μεγάρου Εϋνάρδου (14 Οκτωβρίου έως 28 Νοεμβρίου 2010). Στην έκθεση παρουσιάζονται 65 ζωγραφικά και χαρακτικά έργα, που αποτελούν ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα της νεότερης δουλειάς του καλλιτέχνη.

Αγαμέμνων, 2006, επιπεδοτυπία: λιθογραφία
διατυπία: μεταξοτυπία, 64,3 x 49 εκ., 1/15

Ο Μιχάλης Αρφαράς γεννήθηκε το 1954 στην Αθήνα. Πέρασε όμως τα παιδικά και νεανικά του χρόνια στην επαρχία. Εκεί, σε έναν κόσμο φτωχό, στερημένο και αργότερα καταπιεσμένον από τη δικτατορία, είχε ελάχιστες εικαστικές εμπειρίες. Η επαφή του με τον κόσμο των εικόνων περιοριζόταν, εκτός από τα εικονογραφημένα σχολικά βιβλία, στις εκκλησιαστικές αγιογραφίες και τον κόσμο του θεάτρου σκιών. Σαν παιδί είχε την τύχη να ζήσει παραστάσεις από σχεδόν όλους τους μεγάλους καραγκιοζοπαίχτες που περιόδευαν τότε με τους θιάσους τους στις επαρχιακές πόλεις. Εκεί ίσως να βρίσκεται και η ρίζα της μετέπειτα παλύχρονης ενασχόλησής του με τον πειραματικό κινηματογράφο κινουμένων σχεδίων.

Έντομο, 2004, επιπεδοτυπία: λιθογραφία
διατυπία: μεταξοτυπία, 69 x 51,9 εκ., ΕΑ

Ο Αρφαράς έχει δημιουργήσει μεγάλο και πολυβραβευμένο κινηματογραφικό έργο, που έχει άμεση σχέση με τις εικαστικές του αναζητήσεις στον χώρο της στατικής εικόνας. Το 1973 αναγκάστηκε να διακόψει τις σπουδές του στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας και να διαφύγει στη Γερμανία. Εκεί σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Εικαστικών Τεχνών του Μπραουνσβάιχ, δημιούργησε πρωτοποριακό εικαστικό έργο και δίδαξε τέχνη για πολλά χρόνια στο Πανεπιστήμιο του Χιλντεσχάιμ. Επέστρεψε το 2006 στην Αθήνα ως καθηγητής πλέον στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών.

Επιθετικότητα 2, 2005, επιπεδοτυπία: λιθογραφία
65,3 x 50,8 εκ., 10/11

Ο Αρφαράς συχνά συνδυάζει διαφορετικές μεταξύ τους τεχνικές. Σε ένα έργο του μπορούν να συνυπάρχουν το σχέδιο, η ζωγραφική, το κολάζ καθώς και διάφορες χαρακτικές τεχνικές, όπως η ξυλογραφία, η χαλκογραφία, η λιθογραφία και η μεταξοτυπία. Δεν είναι λίγες οι φορές που οι συνθέσεις του ολοκληρώνονται με έντυπα τυπογραφικά στοιχεία. Είναι φανερό ότι ο εικαστικός κόσμος του Αρφαρά είναι έγχρωμος. Ακόμη και οι ασπρόμαυρες συνθέσεις του χαρακτηρίζονται από πλήθος γκρίζους τόνους που μαρτυρούν τη χρωματική ευαισθησία του καλλιτέχνη.

22/10/10

Ο ΚΑΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΜΠΟΝΤΙΚΟΣ

Ο Κάτης και ο Μποντικός

Κριτική έκδοση, εισαγωγή,
σχόλια, γλωσσάριο: Κατερίνα Τικτοπούλου
Ηράκλειο, Εταιρία Κρητικών Ιστορικών Μελετών 2010
111 σελ., τιμή 9.50
Έκπτωση 10%, τελική τιμή 8.55


Μια έμμετρη σατιρική ιστορία με ζώα

«Στη λογοτεχνική παραγωγή της Βενετοκρατούμενης Κρήτης συγκαταλέγονται δύο αφηγηματικά ποιήματα που ανήκουν στο δημοφιλές είδος των έμμετρων ιστοριών με ζώα: η Γαδάρου, λύκου και αλουπούς διήγησις ωραία, που τυπώθηκε το 1539 στη Βενετία και στη συνέχεια γνώρισε πολλές ανατυπώσεις, και ο Κάτης και ο Μποντικός, που παραδίδεται από ένα μόνο χειρόγραφο, γραμμένο πιθανότατα το 1540, και, όσο γνωρίζουμε, δεν έκανε καμία έκδοση. Αμφότερα τα έργα είναι ανώνυμα, στιχουργημένα σε δεκαπεντασύλλαβο ομοιοκατάληκτο δίστιχο και θεματικά συναφή, καθώς αφηγούνται με διάθεση σατιρική και στόχευση ηθικοδιδακτική την ευτράπελη φιλία ανάμεσα σε ζώα που θεωρούνται παραδοσιακοί εχθροί.

[…] Το ποίημα του Κάτη και του Μποντικού, αφηγείται την περιπέτεια της κατ’ επίφαση φιλίας ενός γάτου και ενός ποντικού και καταλήγει, συντηρητικότερα, στην παραίνεση να υποψιαζόμαστε πάντοτε, σε κάθε πράξη μας, την ύπαρξη πιβουλιάς, δόλου.

[…] Αν και δεν διαθέτει την ανατρεπτικότητα, την ευρηματικότητα και το καυστικό χιούμορ της Φυλλάδας του Γαδάρου, ο Κάτης μοιάζει να πληρεί τις προϋποθέσεις μιας αντίστοιχης αναγνωστικής επιτυχίας: ιστορία σύντομη και έμμετρη, σατιρική, με αρκετό χιούμορ, με έξυπνη και κυρίως γρήγορη πλοκή και με καθόλου ευκαταφρόνητα στιχουργικά και αφηγηματικά χαρίσματα. Μοιάζει έτσι παράδοξο το γεγονός ότι το ποίημα αυτό δεν έφτασε τελικώς στο τυπογραφείο, μολονότι μάλιστα συνέπεσε χρονικά με τη λεγόμενη "άνοιξη του νεοελληνικού βιβλίου στη Βενετία" (Follieri 1969, 164). Δεν αποκλείεται, βέβαια, η έκδοση του Κάτη να είχε πραγματοποιηθεί και απλώς σήμερα να λανθάνει, υπόθεση που ενθαρρύνεται όχι μόνο από τα πολυάριθμα παράλληλα έργων που τυπώθηκαν και δεν επιβίωσαν με κάποιο αντίτυπό τους αλλά και από τη συνύπαρξη στο χειρόγραφο του σατιρικού ποιήματος με το κείμενο του εκδομένου τότε Απόκοπου

(από την εισαγωγή του βιβλίου)

14/10/10

ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ
ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΛΛΟΓΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

Γενική επιμέλεια: Ευρυδίκη Αμπατζή,
Θόδωρος Κουτσογιάννης
Αθήνα, Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία 2010
(2η έκδοση αναθεωρημένη)
493 σελ., τιμή 60.00
Έκπτωση 10%, τελική τιμή 54.00



«Η Συλλογή Έργων Τέχνης της Βουλής, που συγκροτήθηκε τα τελευταία χρόνια, αντικατοπτρίζει την καλλιτεχνική παραγωγή στην Ελλάδα από τις αρχές του 19ου έως και τον 21ο αιώνα. Το ιστορικό υπόβαθρο, οι κανόνες αισθητικής και οι καλλιτεχνικές τάσεις και προτιμήσεις της κάθε περιόδου, διαμορφώνουν την ιδιαίτερη φυσιογνωμία και καθορίζουν την πορεία της νεότερης και σύγχρονης δημιουργίας Ελλήνων και ξένων καλλιτεχνών που εργάστηκαν στην Ελλάδα.

Γιώργος Γουναρόπουλος (1889-1977)
Πιερότος και κούκλες
λάδι σε μουσαμά, 60 x 81 εκ.

Ήδη το 2003 η Βουλή των Ελλήνων κυκλοφόρησε την πρώτη έκδοση του λευκώματος Έργα Τέχνης από τη Συλλογή της Βουλής των Ελλήνων, όπου παρουσιάζονταν αντιπροσωπευτικά αποκτήματα της ζωγραφικής, της γλυπτικής και των διακοσμητικών τεχνών.

Βλάσης Κανιάρης (γ. 1928)
Μπούστο,
1969
μικτή τεχνική σε γύψο, 70 x 48 x 10 εκ.

Στην δεύτερη, αναθεωρημένη και εμπλουτισμένη έκδοση του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία παρουσιάζονται 270 έργα ζωγραφικής και γλυπτικής. Η έκδοση συνοδεύεται από βιογραφικά σημειώματα των καλλιτεχνών καθώς και μια τεκμηριωμένη παρουσίαση της καλλιτεχνικής περιόδου στην οποία εντάσσονται.

Γιώργος Ρόρρης (γ. 1963)
Προσωπογραφία του Ελευθερίου Βενιζέλου,
2002
λάδι σε μουσαμά, 190 x 135 εκ.

Στη Συλλογή εκπροσωπούνται όλα τα είδη των εικαστικών τεχνών. Η ζωγραφική με έργα δοαφόρων τεχνικών (ελαιογραφία, υδατογραφία, τέμπερα, παστέλ, ακρυλικό, μικτές τεχνικές) και θεματικών (προσωπογραφία, τοπιογραφία, ηθογραφία, ιστορία, μυθολογία, αλληγορία) καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της, ενώ υπάρχει και ξεχωριστή σειρά ιστορικών προσωπογραφιών, Προέδρων της Βουλής και Πρωθυπουργών. Η χαρακτική αντιπροσωπεύεται από έργα αναγνωρισμένων Νεοελλήνων χαρακτών και η γλυπτική από σχετικά λιγοστά έργα, κάποια μάλιστα μνημειακών διαστάσεων, φιλοτεχνημένα ωστόσο από μεγάλους Έλληνες δημιουργούς. Η Συλλογή συμπληρώνεται και από έργα διακοσμητικών τεχνών, με φιλελληνικά, κυρίως, θέματα.

Χρήστος Καπράλος (1909-1993)
Οπλίτης,
1970
ορείχαλκος, ύψος 148 εκ.

Η Συλλογή Έργων Τέχνης αποτελεί σήμερα τμήμα των Ειδικών Συλλογών της Βιβλιοθήκης της Βουλής, η οποία περιλαμβάνει μεταξύ άλλων και λαϊκές λιθογραφίες που αναπαριστούν σημαντικά γεγονότα της νεότερης ελληνικής ιστορίας...»

(από τον πρόλογο του βιβλίου)

ΒΙΟΛΟΓΙΑ

NEIL A. CAMPBELL , JANE B. REECE, LISA A. URRY,
MICHAEL L. CAIN, STEVEN A. WASSERMAN,
PETER V. MINORSKY, ROBERT B. JACKSON
ΒΙΟΛΟΓΙΑ, ΤΟΜΟΣ Ι
Η ΧΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ - ΤΟ ΚΥΤΤΑΡΟ - ΓΕΝΕΤΙΚΗ

Μετάφραση: Θόδωρος Κοκκορόγιαννης,
Βασιλική Βακάκη
Επιμέλεια ορολογίας: Νίκος Κ. Μοσχονάς,

Θόδωρος Κοκορόγιαννης
Επιστημονική επιμέλεια: Νίκος Κ. Μοσχονάς
Ηράκλειο, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης 2010
660 σελ., τιμή 60.00
Έκπτωση 10%, τελική τιμή 54.00


Η Βιολογία των Campell & Reece και των συνεργατών τους είναι ένα βιβλίο γενικής βιολογίας δοκιμασμένο στη διεθνή, άκρως ανταγωνιστική αγορά, με μακροχρόνια διεθνή αναγνωρισιμότητα, επιστημονική εγκυρότητα και απήχηση, ιδίως στα αμερικανικά και ευρωπαϊκά πανεπιστήμια. Συνδυάζει τη σύγχρονη βιολογική γνώση με την προσπάθεια για ενεργητική μάθηση εκ μέρους του αναγνώστη.

Το βιβλίο απευθύνεται σε πρωτοετείς και δευτεροετείς φοιτητές των βιολογικών επιστημών, αλλά και κάθε άλλου κλάδου των φυσικών επιστημών —φυσικής, χημείας, εφαρμοσμένων μαθηματικών και πληροφορικής, γεωλογίας, γεωπονίας, βιοχημείας κ.λπ. Το μεγαλύτερο μέρος της ύλης του θεωρείται ιδιαίτερα κατάλληλο και για την εισαγωγή στη σύγχρονη βιολογία φοιτητών ιατρικών σχολών και σχολών συναφών με την ιατρική. Επίσης, μπορεί να αποτελέσει πολύτιμο βοήθημα σε Μεταπτυχιακά Προγράμματα Σπουδών στη διεπιφάνεια της βιολογίας με τη βιοτεχνολογία, την πληροφορική, τη βιοηθική, την ιατρική τεχνολογία, τη βιοφυσική, τη βιοχημεία κ.λπ., δεδομένου ότι στα προγράμματα αυτά συμμετέχουν μεταπτυχιακοί σπουδαστές με διαφορετικό επιστημονικό υπόβαθρο.

Ωστόσο, για τους ίδιους ακριβώς λόγους, η Βιολογία των Campell & Reece προσφέρεται και ως "βιβλίο αναφοράς" για τους καθηγητές βιολογίας στη Μέση Εκπαίδευση, οι οποίοι παραμένουν χωρίς ισχυρή βιβλιογραφική κάλυψη μέχρι σήμερα. Η παρούσα ελληνική έκδοση στηρίζεται στην πιο πρόσφατη, ανανεωμένη 8η αγγλική έκδοση, που κυκλοφόρησε παγκοσμίως το 2009.

(από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)

11/10/10

Η ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΙΚΗ ΣΕΙΡΑ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ ΚΡΗΤΗΣ ΣΤΟ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΟ ΤΟΥ ΜΙΕΤ

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης σε συνεργασία με τις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, διοργανώνει στο βιβλιοπωλείο του στη Θεσσαλονίκη (Τσιμισκή 11), μια βραδιά αφιερωμένη στις σύγχρονες αναζητήσεις και προοπτικές της ιστοριογραφίας του νεοελληνικού θεάτρου.


Ο κεντρικός άξονας της εκδήλωσης, που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 19 Οκτωβρίου 2010 στις 20.00, διατρέχει την θεατρολογική σειρά των Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης, την οποία διευθύνει ο Θόδωρος Χατζηπανταζής.

Στην εκδήλωση θα μιλήσουν οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι και συγγραφείς των βιβλίων, Αντώνης Γλυτζουρής, επίκουρος καθηγητής Θεατρολογίας Πανεπιστημίου Κρήτης, Αντρέας Δημητριάδης, επίκουρος καθηγητής Θεατρολογίας της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, Κωνσταντίνα Ριτσάτου, λέκτορας Θεατρολογίας - Ιστορίας του Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ και Θόδωρος Χατζηπανταζής, ομότιμος καθηγητής Θεατρολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης.


Με την ευκαιρία της φετινής προσθήκης τριών νέων τίτλων στη σειρά, θα παρουσιαστούν τα βιβλία που εκδόθηκαν τα τελευταία οκτώ χρόνια, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης ερευνητικής και εκδοτικής παρέμβασης, που συντελείται σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών (Ρέθυμνο) του Ιδρύματος Τεχνολογίας & Έρευνας. Πρόκειται για τα βιβλία:

Θόδωρος Χατζηπανταζής, Από του Νείλου μέχρι του Δουνάβεως. Το Χρονικό της ανάπτυξης του ελληνικού επαγγελματικού θεάτρου (1825-1875) (Τόμοι Α1, Α2)Θόδωρος Χατζηπανταζής, Η ελληνική κωμωδία και τα πρότυπά της στο 19ο αιώνα
Θόδωρος Χατζηπανταζής, Το Ελληνικό Ιστορικό Δράμα από το 19ο στον 20ό αιώνα
Αντρέας Δημητριάδης, Σαιξπηριστής, άρα περιττός. Ο ηθοποιός Νικόλαος Λεκατσάς και ο δύσβατος δρόμος της θεατρικής ανανέωσης στην Ελλάδα του 19ου αιώνα
Αντώνης Γλυτζουρής, Πόθοι αετού και φτερά πεταλούδας: Το πρώιμο θεατρικό έργο του Νίκου Καζαντζάκη και οι ευρωπαϊκές πρωτοπορίες της εποχής του Κ. Γεωργιάδη – Α. Γλυτζουρής (επιμ.), Παράδοση και εκσυγχρονισμός στο νεοελληνικό θέατρο: Από τις απαρχές ως τη μεταπολεμική εποχή Κωνσταντίνα Ριτσάτου, «Με των Μουσών τον έρωτα…». Ο Αλέξανδρος Ρίζος Ραγκαβής και το νεοελληνικό θέατρο

9/10/10

ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

Αλέξης Πολίτης
ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

Ηράκλειο, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης 2010
440 σελ., τιμή 30.00
Έκπτωση 10%, τελική τιμή 27.00


Πόσο διαφορετική είναι μια λογοτεχνία συνθεμένη προφορικά, όπως τα δημοτικά τραγούδια; Ποιες σχέσεις έχει με την κοινωνία, πόσο την εκφράζει; Πώς φτιάχνονται, τελικά, τα δημοτικά τραγούδια, πώς ακριβώς λειτουργούν για τους χρήστες τους, ποιος είναι ο ιδεολογικός τους κόσμος; Σε ποια εποχή δημιουργήθηκαν, και με ποιους τρόπους έφτασαν έως τις μέρες μας;

Αυτά είναι τα ερωτήματα που προσπαθεί να αντιμετωπίσει το βιβλίο. Ξεκινάει από τα συνθετικά προβλήματα (τη λειτουργία των τραγουδιών στην αγροτική κοινωνία, το περιεχόμενό τους, και το πώς η τεχνοτροπία δημιουργεί το τραγούδι), έπειτα επικεντρώνεται σε κάποια ειδικότερα θέματα (το κλέφτικο τραγούδι, τις ρίμες, τη σχέση των τραγουδιών με τη σημερινή μας αισθητική). Κατόπιν προχωρά σε ένα κεντρικό, ολότελα παραμερισμένο ζήτημα, το πώς αλλοιώνονται τα τραγούδια από τη στιγμή που καταγράφονται, αλλά και γενικότερα το πέρασμα από την προφορική στη γραπτή παράδοση, κι έπειτα ακολουθούν εφτά σύντομες μελέτες που έχουν μερικότερους στόχους. Στο τέλος ο αναγνώστης θα βρει μια οδηγητική βιβλιογραφία: ορισμένες συλλογές δημοτικών τραγουδιών, και σε ποιες μελέτες μπορεί να στηριχτεί, αν θέλει να συνεχίσει.

(από το οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Ο Αλέξης Πολίτης γεννήθηκε το 1945 στην Αθήνα. Σπούδασε νεοελληνική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης και της Σορβόννης. Από το 1976 έως το 1989 εργάσθηκε στο Κέντρο Νεοελληνικών Ερευνών του Ε. Ι. Ε. και από τότε ως σήμερα στο Πανεπιστήμιο Κρήτης.

7/10/10

JAN GARBAREK / THE HILLIARD ENSEMBLE

Jan Garbarek / The Hilliard Ensemble
Officium Novum

Jan Garbarek: σοπράνο και τενόρο σαξόφωνο
David James: κόντρα-τενόρος
Rogers Covey-Crump: τενόρος
Steven Harrold: τενόρος
Gordon Jones: βαρύτονος
ECM 2010, τιμή 18.50

Έκπτωση 10%, τελική τιμή 16.65


Η τρίτη συνεργασία Garbarek/Hilliard, το Officium Novum, ηχογραφήθηκε, όπως και οι προηγούμενες, στο αυστριακό μοναστήρι του St. Gerold με παραγωγό τον Manfred Eicher.

Το επίκεντρο αυτή τη φορά είναι η μουσική παράδοση της Αρμενίας που βασίζεται στις μεταγραφές του Komitas Vardapet, συνθέσεις που προέρχονται από την πλούσια μουσική θρησκευτική παράδοση της περιοχής του Καυκάσου. Το Hilliard Ensemble μελέτησε αυτό το υλικό κατά τη διάρκεια των επισκέψεών του στην Aρμενία. Η φυσιογνωμία της μουσικής ενέπνευσε τον Garbarek σε μια από τις πιο φλογερές του ερμηνείες.

To Officium Novum παρουσιάζει έργα από πολλές πηγές. Είναι ένα ταξίδι στο χώρο και τον χρόνο: Από το Βυζάντιο στη Ρωσία, από τη Γαλλία στο Ερεβάν, την Ισπανία και τους ιθαγενείς της Αμερικής. Όλες αυτές οι τόσο διαφορετικές συνθέσεις ενώνονται με τη χρυσή κλωστή της δραματουργίας του δίσκου που δημιουργεί την αίσθηση ενός ενιαίου συνθετικού υπόβαθρου.

KEITH JARRETT / CHARLIE HADEN

Keith Jarrettt / Charlie Haden
Jasmine

Keith Jarrettt: πιάνο
Charlie Haden: μπάσο
ECM
2010, τιμή 18.50
Έκπτωση 10%, τελική τιμή 16.65


Ένας τρυφερός δίσκος με δύο μείζονες προσωπικότητες στο παγκόσμιο στερέωμα της jazz. Το Jasmine είναι η πρώτη δισκογραφική συνεργασία του Κeith Jarrett με τον Charlie Haden μετά από τριάντα και πλέον χρόνια, που περιέχει τραγούδια αγάπης και jazz standards.

Στις αρχές του 2007 o Jarrett κλήθηκε να συνεισφέρει με κάποιες αναμνήσεις, στα γυρίσματα ενός ντοκιμαντέρ για τον Haden (υπό τον τίτλο Rambling Boy σε σκηνοθεσία του Reto Caduff). Έκαναν κάποιες συναντήσεις που αυτονόητα κατέληξαν να παίζουν και πάλι μαζί, γεγονός, που απόλαυσαν και οι δυο μουσικοί.

Στη συνέχεια, τον Μάρτιο του 2007, ο Keith Jarrett κάλεσε τον Charlie Haden στο σπίτι του για τέσσερις μέρες ηχογραφήσεων. Εξαιρετικά τραγούδια αγάπης ερμηνευμένα από μουσικούς που προσπάθησαν να μεταδώσουν το μήνυμα των τραγουδιών ανέπαφο.
Η Independent έγραψε: «Αν είναι να πάρετε έναν δίσκο όλο τον χρόνο, πρέπει να είναι αυτός». (2/5/2010)

5/10/10

JAN GARBAREK GROUP

Jan Garbarek Group
DRESDEN

Jan Garbarek: σοπράνο και τενόρο σαξόφωνο,
φλάουτο silje (νορβηγικό φλάουτο)
Rainer Brüninghaus: πιάνο, πλήκτρα
Yuri Daniel: μπάσο
Μanu Katché: ντραμς
ECM 2009, τιμή 28.00

Έκπτωση 10%, τελική τιμή 25.20


Ηχογραφημένο στο Alte Schlachthof της Δρέσδης τον Οκτώβριο του 2007, το διπλό αυτό άλμπουμ είναι η μοναδική ζωντανή ηχογράφηση που εκδίδεται με την υπογραφή του Jan Garbarek. Oι φλογερές και δυναμικές ερμηνείες αναδεικνύουν το εξαιρετικό ταλέντο του νορβηγού σαξοφωνίστα στον αυτοσχεδιασμό καθώς και τον μοναδικό τρόπο με τον οποίο το διαχειρίζεται.

Το νορβηγο-γερμανο-βραζιλιανο-γαλλικό γκρουπ ενώνει τις δυνάμεις του για να αγκαλιάσει παλιό και νέο ρεπερτόριο μέσα από πολλούς μουσικούς κόσμους που συνδέονται. Το Dresden είναι πράγματι μια πολυαναμενόμενη έκδοση. Έχουν περάσει πέντε χρόνια από το In Praise of Dreams, έντεκα από το Rites, και δέκα έξι από το Twelve Moons, που ήταν και ο τελευταίος δίσκος που υπογράφεται ως Jan Garbarek Group. Στο διάστημα που μεσολάβησε, το γκρουπ έχει γίνει ίσως το δημοφιλέστερο ευρωπαϊκό σύνολο που παίζει οργανική μουσική με ισχυρά αυτοσχεδιαστικά γνωρίσματα σε έναν ιδιωματισμό ευρύτερο από την jazz, συνεχίζοντας ωστόσο να εμπνέει τους πιο απροκατάληπτους υπέρμαχούς της.